Gdy zapada decyzja o organizacji wesela, pierwszym etapem przygotowań jest najczęściej szukanie odpowiedniego miejsca na przyjęcie. Dziś kilka słów o tym, jak dobrze się do tego zabrać.

Zanim zaczniecie szukać wymarzonego obiektu, powinniście zadać sobie kilka pytań:

  • w jakim stylu wesele chcielibyśmy mieć lub jaki styl obiektów definitywnie odrzucamy?
  • na ile osób planujemy wesele (minimum, maksimum)?
  • czy będą nam potrzebne noclegi?
  • jaka lokalizacja będzie dla nas najbardziej odpowiednia?
  • jaki budżet na „talerzyk” chcemy przeznaczyć?
  • jaką datę planujemy?

Dopiero, gdy odpowiecie sobie na te pytania, jesteście w stanie rozpocząć szukanie odpowiedniego obiektu. Najczęściej poszukiwania zaczynają się od przejrzenia stron www danych obiektów. Dzięki temu możecie wstępnie ocenić obiekt wizualnie. Pomocne mogą być portale, wyszukiwarki obiektów.

Później wysyła się prośbę o ofertę. Mail z prośbą o ofertę powinien zawierać: planowaną datę oraz planowaną liczbę gości. Dzięki tym informacjom może się okazać, że dane miejsce już nie będzie w stanie zaprosić Was do współpracy ze względu na brak terminu lub zbyt małą/dużą liczbę gości.

Po otrzymaniu ofert – a może być ich kilka – należy usiąść do ich porównania. Niestety jest to dość czasochłonne zajęcie. Każdy obiekt inaczej formułuje swoje oferty i różne informacje w nich zawiera. Zatem cena za talerzyk w miejscu X może zawierać zupełnie inne składowe, niż oferta w miejscu Y. Zwróćcie uwagę na takie punkty jak:

  • ilość ciepłych dań oraz zimnych przekąsek
  • tort
  • napoje
  • dekoracje
  • korkowe
  • koszt obsługi
  • koszt wynajęcia sali

Dopiero porównanie ze sobą tych punktów pozwoli na to, by mieć jasny obraz, które z tych miejsc mieści się w Waszym budżecie. Wtedy – jeśli zostanie ich kilka – czas na wizytację. Ale to już temat na oddzielny artykuł.

Jeśli potrzebujesz pomocy w szukaniu idealnego miejsca na wesele, napisz do nas: info@weselezfantazja.pl.

Pozdrawiam, Magdalena Sotomska
www.weselezfantazja.pl