Oglądając wesela na amerykańskich filmach niejednej Parze Młodej marzy się „garden party” nad brzegiem morza w piękny, słoneczny dzień… Jednak organizacja takiego wesela to bardzo złożone przedsięwzięcie. Zobaczcie, o czym musicie wiedzieć, zanim zdecydujecie się na wesele w plenerze.
W Polsce wesela pod gołym niebem nie zdają egzaminu. Nigdy nie wiadomo, czy w sierpniową noc nie będzie 15 stopni, a w majowy dzień 30 stopni. Nie wspominając o deszczu, który potrafi pojawić się znikąd o każdej porze roku. Dlatego w naszym klimacie wesela plenerowe organizuje się pod namiotem, który – wedle potrzeby – można ogrzewać lub chłodzić.
Poniżej przedstawiamy 6 rzeczy, o których trzeba wiedzieć, zanim zdecydujecie się na organizację wesela plenerowego.
1. Namiot
Lokalizacji na wesele w plenerze szuka się pod kątem tego, że trzeba rozstawić tam namiot, który potrafi być naprawdę duży. Przy weselu na 120 osób, namiot powinien mieć około 300 m2. Poza wymaganą przestrzenią, nie można zapomnieć jeszcze o kilku innych kwestiach związanych z namiotem:
- Czy w danym miejscu są warunki do zamocowania namiotu do podłoża? Na trawie nie ma problemu, ale jeśli w danym miejscu jest np. beton, to sprawa się komplikuje, ponieważ trzeba uwzględnić dodatkowo koszt naprawy uszkodzonej nawierzchni. Oprócz miejsca potrzebnego na sam namiot, jest również potrzebne miejsce „techniczne” wokół namiotu, aby rozstawienie go było w ogóle możliwe.
- Czy namiot ma mieć okna?
- Czy boki namiotu mają być odsuwane, a jeśli tak, to w których miejscach?
- Czy namiot ma mieć pod sufitem żyrandole i galę, czyli elegancki materiał zasłaniający konstrukcję oraz draperie na ścianach bocznych?
- Jaka ma być w namiocie podłoga? Na podłodze może być parkiet lub wykładzina w dowolnym kolorze.
- Czy namiot ma mieć klimatyzację lub parasole grzewcze?
Przy podpisywaniu umowy na wynajem namiotu weselnego trzeba również zwrócić uwagę na to, aby namiot posiadał wszelkie atesty przeciwpożarowe.
2. Wyposażenie namiotu
Namiot, nawet ten najładniejszy, to jednak nie wszystko. O wszystko to, czym w lokalu Para Młoda nie zawraca sobie głowy, przy weselu plenerowym trzeba zadbać dodatkowo: stoły, krzesła, zastawa, sztućce, serwetki, pokrowce na krzesła i wiele innych rzeczy. Jeśli namiot rozstawiony będzie przy lokalu weselnym, jest możliwość wypożyczenia tego wszystkiego właśnie z tego lokalu. Jeśli jednak namiot stoi gdzieś w parku czy ogrodzie, trzeba zamówić to wszystko osobno.
3. Catering
Tu sytuacja jest podobna. Jeśli wesele pod namiotem odbywa się przy lokalu weselnym, to prawdopodobnie catering można zamówić z tego lokalu. W innym przypadku, trzeba zaangażować zewnętrzną firmę cateringową. Taka firma przyjeżdża z własną kuchnią i obsługą, jednak będzie im potrzebny dodatkowy namiot przy namiocie weselnym (około 40 m2). Trzeba również z firmą ustalić, w których miejscach potrzebują podłączeń prądu i wody, gdzie ma być wejście dla obsługi do namiotu weselnego itp.
4. Zaplecze sanitarne
Jeśli wesele organizowane jest z dala od lokalu, trzeba pamiętać, aby zapewnić gościom dostęp do węzła sanitarnego. Tu również korzysta się z zewnętrznych firm oferujących wynajem plenerowych toalet.
5. Nagłośnienie
Najczęściej zespół weselny posiada własny sprzęt nagłaśniający, jednak warto to z nim ustalić wcześniej, aby uniknąć nieporozumień i rozczarowań.
6. Koszty
Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że koszty wesela pod namiotem są o wiele wyższe, niż w lokalu weselnym. Do standardowo podawanej ceny za osobę, trzeba doliczyć koszt namiotu i całego jego wyposażenia.
Wesele w plenerze jest piękne, efektowne, ale i kosztowne, a koordynacja przygotowań do takiego przedsięwzięcia jest bardzo czaso- i pracochłonna. Jednak niezaprzeczalnie, efekt potrafi zapierać dech w piersiach, dlatego zawsze warto rozważyć takie „garden party” na swoim weselu…
Pozdrawiam, Olga Stępień
www.KacikInspiracjiSlubnych.pl
Follow wesele123.pl's board Wesele w plenerze on Pinterest.
Dodano w kategorii Porady praktyczne
Komentarze:
Aktualnie brak komentarzy